Capcalera_altres1
El Departament d'Agricultura agrupa en un sol web les iniciatives catalanes de venda d'aliments i begudes de proximitat
26.04.2020

El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP) de la Generalitat de Catalunya, a través de l’empresa pública Promotora dels Aliments Catalans (PRODECA), ha posat en marxa un web per a reunir totes les iniciatives individuals i col·lectives que posen en contacte productors i consumidors amb la finalitat de facilitar la comercialització de productes de proximitat en aquest context d’excepcionalitat. Allotjat en la pàgina web de PRODECA, el nou cercador d’#AlimentsDeProp posa a disposició de la ciutadania i de les empreses un llistat d’iniciatives del sector agroalimentari identificades per àmbit territorial i per categoria de producte per a augmentar-ne la visibilitat.

La iniciativa recull i aglutina les diverses propostes comercials públiques-privades de productors locals catalans, i les ordena sota una mateixa plataforma facilitant el seu contacte per part dels consumidors. De moment, disposa de més d’un centenar de propostes i iniciatives individuals, amb establiments, cellers o cooperatives, així com d’iniciatives col·lectives, entre les quals es pot trobar Pagesia a casa, Slow Food, o Productors catalans. El web compta amb un formulari per a què els productors locals catalans es puguin donar d’alta i compartir la seva oferta d’aliments i begudes de proximitat.

Així, el director gerent de PRODECA, Ramon Sentmartí, destaca que “amb #AlimentsDeProp recollim totes les iniciatives agroalimentàries que posen en valor la pagesia i el sector agroalimentari per a proveir d’aliments la ciutadania durant la pandèmia de la Covid-19. Volem retornar a la pagesia i al sector el que està fent per nosaltres, oferint-li la màxima visibilitat, i prioritzant el comerç local i de proximitat”.

El projecte és la continuació de la iniciativa #AlimentsDeProp, que PRODECA va endegar a Twitter a l’inici de la crisi sanitària, en què a través d’aquest hashtag permetia publicitar l’oferta de productors locals i la demanda dels consumidors, generant prop de 60.000 impressions i 1.500 interaccions.

FONT: DARP

Comments
Go Back
News_item_thumb_asset
Follow us Youtube Linkedin Twitter Facebook

We use our own and third-party cookies to improve the browsing experience and offer you interesting content by analyzing your browsing habits. If you continue navigating, consider accepting your username. You can change the configuration or get more information in our Cookies policy

Accept