Territori de Valor
EL PROJECTE
“Territori de Valor: posar en valor els recursos del territori com a dinamitzadors del turisme familiar” és un projecte es pretén dotar als establiments i a altres empreses turístiques de recursos per captar i fidelitzar el turisme familiar, potenciant el territori de la comarca de la Noguera a la vegada que milloren l’experiència del seu client, millorant la seva oferta, en especial de cara al turisme familiar i així contribuir a la seva consolidació empresarial. Aquests recursos, van relacionats amb els atractius turístics de la comarca.
Els recursos es creen tenint en compte que han de despertar la curiositat dels més petits pels recursos del territori a la vegada que es complementen amb explicacions adequades al seu nivell, fins i tot es pot introduir llegendes o altres històries que siguin fàcils de recordar pels infants.
La filosofia és posar-nos en la pell dels nens/nenes que no ens coneixen, per que mitjançant aquests materials, els nens/nenes que ens visitin, puguin anar descobrint el nostre territori alhora que, en el temps d’oci i de joc, es pugui complementar amb activitats per realitzades des dels allotjaments turístics del nostre territori.
OBJECTIUS
General
- Posar en valor els recursos naturals, patrimonials i culturals del territori com a dinamitzadors del turisme familiar.
Específics
- Implicar el sector turístic en la priorització dels recursos a promocionar i involucrar-lo en el desenvolupament d’activitats entorn els recursos endògens del territori.
- Apropar a la població autòctona, als visitants i als turistes els recursos patrimonials, naturals i culturals de que disposa el territori.
- Dotar a les empreses turístiques de més recursos per captar i fidelitzar el turisme familiar.
PÚBLIC OBJECTIU
Amb aquest projecte es tenen en compte els recursos del territori (ja siguin productes turístics consolidats o bé altres recursos més desconeguts dels que cal començar a valorar la seva capacitat d’atracció turística i com poden jugar en la dinamització d’aquest sector), els allotjaments i empreses d’activitats turístiques, el sector de la restauració, i com a públic objectiu els visitants, els turistes i també la població autòctona.
ACCIONS
- Posar en valor i fer difusió dels equipaments dinamitzadors del territori.
- Afavorir que els equipaments contribueixin a la promoció del territori.
- Involucrar el teixit empresarial en la difusió dels equipaments i en la creació de sinergies positives amb aquestes infraestructures i les activitats que s’hi porten a terme.
Amb les accions concretes:
- Procés participatius per identificar els recursos a impulsar en el projecte.
- Elaboració de materials promocionals i metodologies per desenvolupar activitats.
- Comunicació.
- Coordinació.
RESULTATS
- 64 entitats i/o empreses inscrites en el projecte
- 40 lots de recursos repartits a entitats i/o empreses
- 3 històries i 13 dibuixos amb la proposta didàctica de cada atractiu turístic elegit en procés participatiu.
- Creació del logotip corporatiu del projecte i registre de la marca a l’OEPM.
RECURSOS GENERATS
- Caixes de colors.
- Plaques de metacrilat i vinils per identificar establiments adherits.
- Adhesius.
- Mantells per a pintar.
- Fulletons de cada atractiu turístic amb la seva història.
- Propostes didàctiques.
- Carpetes del projecte.
- Pàgina web del projecte.