Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

"Som rurals, som futur!"

Ctra. Sant Llorenç de Morunys, Km 2
25280 Solsona (Lleida)
T+ 93 653 94 19 | secretaria@arca-dr.cat

"Cada cas és diferent, depenent de si la persona interessada està més o menys informada i de si té més o menys clar el seu projecte"

L’emprenedor en el sector agroalimentari sovint es troba amb idees innovadores que vol desenvolupar, però no sap per on començar: es requereix saber i complir particularitats pròpies del sector. En parlem amb Anna Pararols, assessora territorial del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació a la província de Girona.

Anna Pararols - assessora territorial del DARP a la província de Girona.
Anna Pararols - assessora territorial del DARP a la província de Girona
  1. El Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP) des de l'any 2019 ha desenvolupat la figura de l’assessor territorial. En què consisteix la teva feina?
    El projecte de dinamitzador de relleu generacional va començar l'any 2019. La meva feina com a tècnica de la Secció de Gestió d’Ajuts i Desenvolupament Rural i també del grup de suport de la DUN dels Serveis Territorials de Girona, a grans trets, consisteix a donar suport a les oficines comarcals, a les entitats col·laboradores i als particulars en l’àmbit dels ajuts d’inversions del Contracte Global d’Explotació. També, tramito expedients de mitigació i diversificació, a més de la feina de dinamitzadora de joves.

  2. Actualment, la vostra figura només és present a les províncies de Tarragona i Girona. Està prevista l’ampliació d’aquest servei a les altres províncies o zones?
    Sí, la Direcció General preveu ampliar-ho a diferents zones. Es va començar a Tarragona i Girona com un pla pilot per poder veure’n el funcionament del projecte i un cop ben instaurat, aplicar-ho a la resta de Catalunya, però amb la pandèmia totes les idees que hi havia han quedat una mica parades.

  3. A través de quins canals us arriben les peticions d’assessorament?
    Les peticions arriben per totes les vies possibles: trucades i correus electrònics directament als serveis territorials o a través de les oficines comarcals i de les entitats col·laboradores.

  4. En cas de poder donar assessorament o acompanyament, aquest es fa directament a través vostre o es disposa de contactes amb altres assessors, mentors de la zona, etc.? Com us organitzeu un cop us arriben els diferents casos que necessiten acompanyament?
    Cada cas és diferent. Depèn de si la persona interessada està més o menys informada i de si té més o menys clar el seu projecte. Generalment, els intento explicar com funcionen els ajuts, els requisits i els compromisos. També, els remeto que mirin la informació de les pàgines webs del DARP i del Planter. Un cop fet això, en tornem a parlar. Alguns continuen endavant amb el seu projecte i altres desisteixen per no veure’s capaços de complir amb els requisits i els compromisos. Aquest assessorament és molt millor fer-lo presencialment, però amb la pandèmia ha quedat reduït a telèfon i correu electrònic.

  5. Com creus que es podria millorar el servei que es dona des del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació en temes de suport i acompanyament?
    Aquest projecte, que va començar fent reunions amb els joves abans i després de la sol·licitud d’ajut junt amb els diferents agents: tècnics de les oficines comarcals, entitats col·laboradores i tutors, s’ha vist que es podria millorar creant més xarxa entre els joves per a fomentar una major interacció entre ells. També, en alguns casos, potser es podria impulsar un acompanyament més individualitzat, depenent de les dificultats que es vagi trobant cada persona segons el tipus d’explotació on es vulgui instal·lar.