Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

"Som rurals, som futur!"

Ctra. Sant Llorenç de Morunys, Km 2
25280 Solsona (Lleida)
T+ 93 653 94 19 | secretaria@arca-dr.cat

Comença el projecte Erasmus+: EU Rural Virtual

El projecte, fortament lligat a les TIC, té un enfocament innovador per afrontar les carències educatives a les zones rurals. Ho fa mitjançant un espai virtual compartit a temps real on les escoles rurals poden donar-se suport entre si.

Començá el projecte Erasmus+: EU Rural Virtual.
Començá el projecte Erasmus+: EU Rural Virtual

El projecte EU Rural Virtual Classroom, fortament lligat a les TIC, té com a objectiu esdevenir un espai educatiu virtual col·laboratiu en temps real on les escoles rurals podran donar-se suport mútuament, reduint les seves mancances en docents, continguts i activitats de forma immediata i dinàmica.

El 28% de la població de la UE està assentada en àrees rurals. En aquestes zones hi ha unes dinàmiques educatives on la probabilitat d'abandonament escolar prematur és superior al de les zones urbanes (12% front un 9% als entorns urbans).

Aquest fet, lligat als desafiaments del món rural (aïllament de centres, poc alumnat, instal·lacions precàries, materials reduïts) porta a l'inici d'aquest projecte.

Les escoles rurals, conjuntament amb els seus alumnes i docents, així com la comunitat educativa, són els màxims beneficiaris del projecte millorant la connectivitat, els recursos i millorant l'ensenyament a les zones rurals. Les entitats públiques i privades se'n beneficiaran de forma indirecta.


Les entitats que formen part d’aquest projecte són:
- Estela Cántabra
- Vytauto Didziojo Universitetas
- Istituto Omnicomprensivo di Bobbio
- Associació d'Iniciatives Rurals de Catalunya
- Universidad De Deusto
- Roscommon LEADER Partnership

Primera reunió transnacional

La primera reunió es va dur a terme el passat 5 de maig a Santander, Espanya. La trobada va servir per iniciar les activitats objectives: tancament d'acords sobre el pla de treball i les seves activitats, monitoratge periòdic així com els acords financers, de gestió integral del projecte i entrega del manual.

Es va fer la definició dels paràmetres inicials pel mapatge de bones pràctiques i metodologia d'aportació d'informació nacional per part de les sòcies i sòcies associades.

El projecte es divideix en 7 "workpackages": coordinació del projecte, inventari de bones pràctiques, disseny de la plataforma, desenvolupament tècnic, prova pilot, difusió i comunicació, gestió de la qualitat.

Al llarg dels propers dos anys es duran a terme un proves pilot en 4 escoles de diferents països de la Unió Europea. L'assignatura que es proposa impartir en les proves pilot és l’anglès, seguint la metodologia proposada pel projecte prèviament.


Per a més informació: www.ruralvirtualclassroom.eu