Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Ctra. Sant Llorenç de Morunys, Km 2
25280 Solsona (Lleida)
T+ 93 653 94 19 | secretaria@arca-dr.cat

"Conèixer bé el nostre poble ens permet ser-ne crítics amb més fonament i estimar-lo amb més solidesa"

Carme Sellart és directora de l’Escola Salvador Espriu i coordinadora del projecte FER, i Laura Barrios és mestra del Centre de Recursos de la Noguera, coordinadora d’emprenedoria i del projecte FER. Aquest projecte pretén despertar el talent emprenedor, la creativitat i la curiositat per les oportunitats que genera el món rural als alumnes de primària, per tal de contribuir en un futur a afrontar dos dels reptes del món rural: evitar el despoblament i afavorir la diversificació econòmica. Parlem amb totes dues sobre el projecte FER: què aporta, per quin motiu és essencial treballar l'emprenedoria en les escoles del món rural, per què el/la mestre/a hauria d'implementar-lo, etc.

Carme Sellart i Laura Barrios, coordinadores del projecte FER.
Carme Sellart i Laura Barrios, coordinadores del projecte FER

 

  1. Per què és essencial treballar l’emprenedoria a les escoles del món rural?

És essencial conèixer bé el nostre entorn proper des de diferents perspectives, també des de l'econòmica i de les possibilitats de guanyar-s'hi la vida. Conèixer bé el nostre poble ens permet ser-ne crítics amb més fonament i estimar-lo amb més solidesa.

 

  1. Què aporta en aquest sentit el projecte FER?

Dues coses bàsicament. En primer lloc, materials de treball provats, consolidats i alhora vius perquè curs rere curs anem fent petites ampliacions o modificacions. El feedback amb els/les docents i alumnes participants és una eina d’avaluació molt potent. I en segon lloc, la possibilitat de formar part d’un grup de treball al llarg de tot el curs escolar que aporta acompanyament i suport, i la possibilitat de fer treball en xarxa amb la resta de centres participants.

 

  1. De quina manera FER és una eina per al professorat que vol treballar l’emprenedoria a l’escola?

Ofereix l’oportunitat de treballar tots els continguts d’emprenedoria del currículum de medi de cicle superior i dels quals principalment destacaríem: 

  • Activitats  econòmiques del  territori i sectors de  producció. Tipus d’empresa i la seva  organització.
  • Les vies de  comunicació i el  transport en el  desenvolupament de  l’economia del  territori (valoració de  la influència)
  • Desenvolupament  tecnològic en les condicions de vida I  treball (valoració de  l’impacte)
  • Avenços, productes  i materials que  intervenen en el  progrés de la  societat.
  • Viabilitat d’una  idea emprenedora  per mitjà del treball cooperatiu (valoració)
  • Elements  patrimonials de  l’entorn proper (anàlisi)

I, a més, ens proposa un format de treball interdisciplinari i ens guia per a conèixer les mancances i possibilitats de l’entorn proper.

 

  1. Què li aporta al mestre implementar FER?

 La seguretat de tenir una bona guia, materials i propostes diverses i creatives  per a treballar l'emprenedoria a Cicle Superior.

 

  1. Quin suport tenen els mestres que volen treballar el projecte FER?
  • Dossiers de treball en format paper per a cada alumne/a, propostes de treball digital, mapa de gran format per a Bee Boots/Lego WeDo i accés a la pàgina web del projecte.
  • Guia didàctica dels materials.
  • Assessorament i acompanyament per part del grup de treball.
  • La possibilitat d’interrelacionar-se amb altres centres que duen a terme el mateix projecte.
  • El suport del GAL La Noguera-Segrià Nord per contactar amb emprenedors/es del territori.

Jornada informativa de Futurs Emprenedors Rurals

El 28 de juny tindrà lloc la Jornada informativa de Futurs Emprenedors Rurals. És una jornada adreçada a escoles interessades en implementar el projecte d'emprenedoria FER.
Serà a les 12 hores i on-line. 
Uns dies abans de la sessió rebreu l'enllaç de la jornada.

Inscripcions fent clic aquí.