Del 27 al 30 de març ARCA ha participat al workshop del projecte “Future Agriculture Requires Motivation Education and Retainment - FARMER” celebrat a Perigueux
Les sessions, celebrades a l'Escola Agrària de la Peyrouse, han servit per conèixer el sistema educatiu de França, els mètodes educatius que duen a terme i els mitjans disponibles en aquesta escola.
Del 27 al 30 de març ARCA ha participat al workshop del projecte “Future Agriculture Requires Motivation Education and Retainment - FARMER” celebrat a Perigueux, França.
Les sessions s’han dut a terme a l’Escola Agrària de la Peyrouse. Allà, el professorat de la mateixa escola ha organitzat sessions de treball per tal de conèixer el sistema educatiu de França, els mètodes educatius que duen a terme i els mitjans disponibles en aquesta escola.
El primer dia, la sessió es va centrar en el sistema educatiu francès, i l’aposta de l’estat francès per a promoure l’agroecologia des de tots els nivells educatius mitjançant un pla nacional i transversal a tot el sistema educatiu. També es va fer una visita a l’Escola Agrària que acull, a més de les aules de formació, una granja d’ànecs de carn i de foie i un obrador compartit per elaboracions càrniques que utilitzen els alumnes per a la seva formació i també productors de la zona per a elaborar els seus productes. Per altra banda, també es van presentar exemples de formació que es desenvolupen a l’escola agrària que es basen en noves habilitats i competències pel sector agrari.
El dimarts es va centrar en la visita a una explotació agrària d’un exalumne de l’escola que ha basat el seu model de negoci en la diversificació, la posada en marxa de noves activitats lligades al món agrari (planta de biogàs). També es va fer una sessió de treball de coteaching amb els alumnes de l’Escola Agrària, durant la qual els alumnes treballen conceptes de matèries com producció agrícola a través de jocs i de la pràctica d’anglès. Finalment, membres de Crédit Agricole van donar a conèixer el funcionament de les assegurances agràries a França i el suport per a joves incorporacions.
Dimecres es va visitar la segona explotació que forma part de l’Escola Agrària. En aquest cas es tracta d’una finca amb un ramat de vaques llemosines per a la producció de carn i la millora genètica de la raça. En aquest sentit, els alumnes hi desenvolupen les seves pràctiques agràries en format de setmana sencera. A la tarda també es van explicar experiències exitoses de projectes europeus per a la certificació de la formació amb el projecte VITEA, així com els dispositius d’acompanyament a la incorporació que s’ofereix a l’espai test del Périgord.
Finalment, el dijous es va fer una posada en comú de les iniciatives que es desenvolupen en cada un dels països socis del projecte en matèria de la pràctica i metodologies d’educació, la identificació de les futures habilitats en l’àmbit agrari, o l’accés a la terra.