El Consorci per al Desenvolupament de la Catalunya Central ha realitzat el taller divulgatiu de comunicació i màrqueting sostenible
El Consorci per al Desenvolupament de la Catalunya Central ha organitzat un taller dinàmic i divulgatiu per donar valor a les empreses del territori, a partir d’eines pràctiques de màrqueting i comunicació sostenible. L’activitat s’ha realitzat a l’edifici del Seminari de Solsona, en el marc del Cicle Primavera Emprenedora al Solsonès, i ha comptat amb l’assistència de 25 persones.
La jornada ha anat a càrrec de Jordi Romero, d'Espai TReS · Territori i Responsabilitat Social; Joaquim Braulio, de JMC Communication & Innovation for Sustainability; i Ariadna Benet, consultant on sustainability and international development.
En el taller per a emprenedors i PIMES s’ha tractat com la sostenibilitat ambiental i social, els projectes responsables amb l’entorn i les persones, generen propostes innovadores de creació de valor empresarial. És una nova visió empresarial, un compromís de l’empresa per enfocar la seva activitat comercial dins dels valors de la sostenibilitat (respectant els límits i aprofitant les oportunitats).
En el marc de les activitats sobre Gestió Sostenible Rural, també s’ha realitzat el Taller de Memòries de Sostenibilitat, amb l’objectiu d’incentivar les empreses del territori rural a fer la memòria de sostenibilitat de la seva pròpia empresa, com a eina de transparència i de màrqueting sostenible. L’acte ha tingut lloc a la seu del Trampolí Emprenedor del Solsonès a l’edifici del Seminari del CTFC de les 9:00h a les 14:00h.
S’entén com a Memòria de Sostenibilitat, un document que explica els impactes econòmics, mediambientals i socials provocats per les activitats quotidianes d’una organització (empresa, negoci, administració pública, etc.). Durant la jornada s’ha presentat l’eina, algunes experiències pràctiques empresarials i s'ha realitzat el taller d’elaboració de memòries sostenibilitat: primers passos.