Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Ctra. Sant Llorenç de Morunys, Km 2
25280 Solsona (Lleida)
T+ 93 653 94 19 | secretaria@arca-dr.cat

El Departament d'Agricultura agrupa en un sol web les iniciatives catalanes de venda d'aliments i begudes de proximitat

El Departament d'Agricultura agrupa en un sol web les iniciatives catalanes de venda d'aliments i begudes de proximitat.

El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP) de la Generalitat de Catalunya, a través de l’empresa pública Promotora dels Aliments Catalans (PRODECA), ha posat en marxa un web per a reunir totes les iniciatives individuals i col·lectives que posen en contacte productors i consumidors amb la finalitat de facilitar la comercialització de productes de proximitat en aquest context d’excepcionalitat. Allotjat en la pàgina web de PRODECA, el nou cercador d’#AlimentsDeProp posa a disposició de la ciutadania i de les empreses un llistat d’iniciatives del sector agroalimentari identificades per àmbit territorial i per categoria de producte per a augmentar-ne la visibilitat.

La iniciativa recull i aglutina les diverses propostes comercials públiques-privades de productors locals catalans, i les ordena sota una mateixa plataforma facilitant el seu contacte per part dels consumidors. De moment, disposa de més d’un centenar de propostes i iniciatives individuals, amb establiments, cellers o cooperatives, així com d’iniciatives col·lectives, entre les quals es pot trobar Pagesia a casa, Slow Food, o Productors catalans. El web compta amb un formulari per a què els productors locals catalans es puguin donar d’alta i compartir la seva oferta d’aliments i begudes de proximitat.

Així, el director gerent de PRODECA, Ramon Sentmartí, destaca que “amb #AlimentsDeProp recollim totes les iniciatives agroalimentàries que posen en valor la pagesia i el sector agroalimentari per a proveir d’aliments la ciutadania durant la pandèmia de la Covid-19. Volem retornar a la pagesia i al sector el que està fent per nosaltres, oferint-li la màxima visibilitat, i prioritzant el comerç local i de proximitat”.

El projecte és la continuació de la iniciativa #AlimentsDeProp, que PRODECA va endegar a Twitter a l’inici de la crisi sanitària, en què a través d’aquest hashtag permetia publicitar l’oferta de productors locals i la demanda dels consumidors, generant prop de 60.000 impressions i 1.500 interaccions.

FONT: DARP