El servei a les zones amb menys densitat demogràfica, un dels reptes de l’SmartCatalonia Challenge de mobilitat
S'anima a empreses, start-ups i emprenedors a presentar propostes innovadores, viables i adaptades per a un o diversos dels reptes plantejats
L’edició de l’SmartCatalonia Challenge celebrada amb la Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya (DGTM) planteja 5 reptes reals detectats en l'ecosistema del transport públic per carretera susceptibles de ser resolts mitjançant solucions innovadores basades en les TIC. Animem a empreses, start-ups i emprenedors a presentar propostes innovadores, viables i adaptades per a un o diversos dels reptes plantejats.
Premis
Els premis que es lliuraran als guanyadors són:
- Premi a la millor solució: 15.000 € + Realització d'una prova pilot amb la DGTM + Presentar la proposta al Smart City Expo World Congress 2021
- Segon Premi: 3.000 € + Presentar la proposta al Smart City Expo World Congress 2021
- Tercer Premi: 2.000 € + Presentar la proposta al Smart City Expo World Congress 2021
Els 5 reptes
Els reptes que planteja SmartCatalonia Challenge de mobilitat són:
1. Millora en els sistemes de recull i d’accés a la informació del servei
2. Optimització del servei per a usuaris amb diversitat funcional
4. Servei a les zones amb menys densitat demogràfica
5. Prevenció de l’assetjament sexual al transport públic per carretera
Servei a les zones amb menys densitat demogràfica
Es tracta de potenciar l'oferta del transport públic a les zones amb més macances.
Les persones que viuen allunyades de les zones metropolitanes sovint tenen més dificultats per desplaçar-se en transport públic a causa de les limitacions de cobertura i freqüència del servei. Aquestes carències en el servei públic incrementen la dependència del vehicle privat i van en detriment de la qualitat de vida d'aquests ciutadans, ja que sovint tenen dificultats per accedir als béns i serveis localitzats en altres municipis.
L'objectiu d'aquest repte és trobar una solució innovadora que afavoreixi la mobilitat sostenible en zones on el transport públic per carretera presenta més mancances de cobertura i freqüència de pas, preferiblement incorporant noves funcionalitats com el pagament virtual o la personalització del servei.