Les estratègies en la gestió i la venda pel comerç local tanquen el cicle ‘Les empreses rurals front els reptes de la Covid-19’
El passat dijous 22 d’octubre va començar el cicle de sessions en línia que portava per títol ‘Les empreses rurals front els reptes de la Covid-19’. Un cicle treballat de manera conjunta entre l’Associació Leader de Ponent, la Comunitat de Municipis del Segrià Sec, els municipis de les Garrigues Altes i l’Ajuntament de la Granadella i que s’ha emmarcat en el Pla Anual de Transferència Tecnològica del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, amb l'objectiu de tractar temes que giren al voltant dels nous reptes o la nova realitat emanada de la pandèmia.
La primera sessió va anar enfocada a entendre i aplicar les pautes que cal seguir a partir d'ara per a la creació de productes turístics atractius per al nou 'turista' en el món de l’oleoturisme. David Esteller, de Tourislab, el ponent de la primera sessió, va parlar sobre quines podrien ser les noves tendències en turisme en l'era post-covid19 i com les empreses hauran de redefinir les seves estratègies de branding. En el moment del debat, moderat per l’Elies Bosch, de l’Ajuntament de la Granadella, es van posar exemples sobre les noves propostes que s’estan creant al territori així com també conèixer quines eren les reaccions del públic assistent.
La segona sessió, que va tenir lloc el dia 5 de novembre, va anar a càrrec de Vidal Vidal, soci de Nubulus Internet&Web services. El tema principal que es va tractar va ser com adaptar l’empresa agroalimentària al comerç on-line i respondre a la Covid19 ràpidament. Vidal va parlar d’avantatges i inconvenients per a la creació d’un comerç a través de les plataformes de venda on-line així com també de visibilitat de les empreses en el món d’Internet.
Per tancar el cicle, i com a darrera ponència, el tema escollit ha estat la gestió i venda pel comerç local en temps de la Covid19. Núria Alamon, de Raiels SCCL., ha explicat als assistents els reptes i oportunitats del comerç local en pobles petits. A més a més, també han pogut conèixer diferents estratègies de dinamització per al comerç local que s'estan duent a terme en petits municipis amb la pandèmica de la Covid-19.
Amb aquesta darrera sessió es tanca un cicle que, des de l'Associació Leader de Ponent, com a Unitat Promotora de jornades tècniques en el marc del PATT valorem molt positivament ja que s'ha treballat de manera conjunta entre territoris (Garrigues Altes i Segrià Sec) i s’ha assolit l’objectiu fixat: “parlar sobre els nous reptes derivats de la covid19 als quals ens haurem d'afrontar amb eines adequades per al lloc on estem situats”.
Aquest treball conjunt ha servit d'exemple per a la creació de nous grups de treball per a les diferents jornades tècniques que puguin celebrar-se a partir del 2021.
FONT: Associació Leader de Ponent