Tret de sortida al projecte per al foment del sector ecològic
El projecte es presentarà el proper dimecres dia 26 de gener, a 2/4 d’1 del migdia, a l’auditori de la Fundació Alícia de Món Sant Benet
El CEDRICAT realitzarà durant aquest 2011 un nou projecte centrat en el foment del sector ecològic com a estratègia per al desenvolupament rural i la fixació de població al territori.
Es tracta del projecte Foment de l’Ocupació mitjançant la Innovació i Cohesió en la Producció Ecològica a Catalunya, que impulsa l’Ajuntament de Manresa (líder del projecte), conjuntament amb el CEDRICAT, APRODISCA i DINAMIS, i que compta amb el cofinançament del Servei d’Ocupació de Catalunya.
El projecte té com a objectiu fomentar l’ocupació a l’àmbit territorial català mitjançant la innovació i la cohesió en el sector de la producció ecològica, i s’estructura en tres eixos estratègics: foment, cohesió i competitivitat del sector agrari ecològic; disseny i creació de canals de distribució de productes ecològics i difusió per a la consolidació de la demanda de productes ecològics. Aquests eixos estratègics inclouen un total de 24 accions, cadascuna de les quals aborda un tema en concret i estableix sinergies i interrelacions amb la resta d’accions del projecte.
Les accions més rellevants que el CEDRICAT realitzarà en el marc del projecte són:
- Dinamització de l’Espai Innova, creant diàlegs; pensat com a un espai de reflexió, coordinació i acció per al reforç de l’estructura i la competitivitat del sector.
- Jornada internacional sobre estratègies de distribució de productes ecològics i locals.
- Estudi sobre estratègies de distribució de productes ecològics.
- Diverses accions de difusió sobre els beneficis dels productes ecològics i locals, adreçades a col·lectius específics: sector turístic, restaurador i hoteler, campanya de difusió als menjadors col·lectius i socials i menjadors escolars.
Amb la realització d’aquest projecte es preveu contribuir de forma integral a l’impuls d’aquest sector en l’àmbit territorial català, mitjançant estratègies com la creació de xarxa, la millora de la distribució dels productes, la innovació tecnològica i la conscienciació entre els col·lectius consumidors.
FONT: CEDRICAT